מינויים

מנהל חדש למחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה ב"כרמל"

פרופ' וליד סליבא, חוקר ומומחה ברפואה פנימית ובבריאות הציבור, יו"ר רשות המחקר של בית החולים כרמל בחיפה, מונה לתפקיד

פרופ' וליד סליבא, מנהל המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה במרכז הרפואי כרמל. צילום: אלי דדון/ דוברות ביה"ח

פרופ' וליד סליבא מונה לתפקיד מנהל המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה במרכז הרפואי כרמל בחיפה. פרופ' סליבא, המשמש גם כיו"ר רשות המחקר של בית החולים, כיהן במספר תפקידים בפקולטה לרפואה בטכניון ובמשרד הבריאות. לבית החולים כרמל הגיע בשנת 1995 כסטאז'ר צעיר במחלקה פנימית.

במסגרת תפקידו כמנהל המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה אחראי פרופ' סליבא על מערך חולים כרוניים שבו מבצעים רישום ואיתור של חולים במחלות כרוניות על פי הגדרת משרד הבריאות במטרה לבדוק תבניות ומגמות בתחלואה וכן לצורך חישוב תקרת ההשתתפות של החולה הכרוני בעת רכישת תרופות.

בנוסף, במסגרת תפקידו, פרופ' סליבא אחראי על התכנית הארצית לגילוי מוקדם של סרטן השד שכוללת את מערך הזימון הארצי לממוגרפיה וביצוע ניטור ובקרת איכות על תפקודה של התכנית. פרופ' סליבא משמש, כאמור, גם כיו"ר רשות המחקר שפועלת לקידום המחקר ב"כרמל".

פרופ' סליבא, בעל התמחויות ברפואה פנימית ובבריאות הציבור, נחשב לחוקר מוביל ותחומי המחקר שלו כוללים בין היתר אפידמיולוגיה של מחלות לב, שבץ מוחי, פרפור פרוזדורים, קרישיות יתר ומועילות ובטיחות של תרופות וחיסונים המבוססים על נתונים מהעולם האמיתי. הוא פרסם כ-200 מאמרים בכתבי עת רפואיים והוא רואה חשיבות רבה בליווי והדרכה צמודים של חוקרים צעירים בעלי עניין במחקר והפיכתם לחוקרים עצמאיים בעתיד, והוא מלמד בפקולטה לרפואה של הטכניון.

"אני מאמין שעל מנת להצליח לא מספיק לסמוך על היכולות שלך כמנהל אתה חייב להאמין ביכולתם של אנשי הצוות, לפרגן, להקשיב ולתת להם הזדמנות לשגשג ולפרוח", מסר פרופ' סליבא.

נושאים קשורים:  פרופ' וליד סליבא,  בית חולים כרמל,  מינוי,  חדשות,  רפואת קהילה,  אפידמיולוגיה
תגובות
אנונימי/ת
06.12.2023, 19:43

בהצלחה !