COVID-19 בישראל

"הפרופסורית המרדימה רוקדת עם כוכבים, פרופ' גרוטו זמר במסיכה"

עמוס הראל ב"הארץ" בביקורת נוקבת על מנהלי משבר הקורונה המשתתפים בתכניות ריאליטי: "הפכו לטאלנטים והציבור מתקשה להשתכנע ברצינות כוונותיהם"

פרופ' איתמר גרוטו ב"זמר במסיכה". צילום: צילום מסך מתוך ערוץ קשת 12

ביקורת ישירה על כמה ממנהלי משבר הקורונה בישראל שהפכו ל"טאלנטים" ומופיעים עתה בתכניות טלוויזיה העוסקות בבישול ובריקודים התפרסמה הבוקר (א') ב"הארץ". בעל המאמר עמוס הראל ציין כי "מנהלי משבר הקורונה הפכו טאלנטים - והציבור מתקשה להשתכנע ברצינות כוונותיהם".

הוא הפנה את חצי ביקורתו, בין השאר, כלפי פרופ' עידית מטות מ"איכילוב" שצולמה משתתפת בתכנית ריאליטי - תחרות ריקודים, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, המשתתפת עתה בתכנית "מאסטר שף" וקודם לכן פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר משנה למנכ"ל משרד הבריאות, "שלא מש מהמסכים בגל הראשון - השתתף בתכנית 'זמר במסיכה'".

הראל כותב בין השאר: "הטפשת הקלילה בכיכובם של שאשא-ביטון, פרופ' מטות וח"כ דודי אמסלם מזכירה את הטלוויזיה הדקדנטית באיטליה של ברלוסקוני". על שאשא-ביטון כתב: "אם היה לה כל כך הרבה זמן פנוי לפני כניסתה לתפקיד, חבל שלא השקיעה אותו בגיבוש תכנית מסודרת למערכת החינוך".

"אף תחרות אפייה לא תזמין אליה היום את האחות הכורעת תחת הנטל בחדר המיון, או את המתמחה הנאבק לסיים משמרת ארוכה מדי כשהוא עדיין ערני"

ועוד כתב הראל: "אין מפלט מכוכבי הקורונה. בסופו של אחד השבועות הקטלניים שעברו על ישראל מאז פרוץ המגיפה, נדמה שהאנשים שהפכו בזכותה לבני בית בסלון שלנו כבר מתקשים להסתפק בהופעותיהם ברצף הארוך של תכניות האקטואליה על המרקע. בהפסקות הפרסומות מקדמות אותן דמויות ממש בהופעות אורח שלהן בתכניות ריאליטי: שרת החינוך מבשלת, הפרופסורית המרדימה מאיכילוב רוקדת עם כוכבים.

"הצילומים, כך מבטיחים לנו, נעשו מזמן, אמנם במהלך המגיפה אך ככל הידוע לא באחד משיאיה". גם על ראיון שהעניק מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ל"ידיעות אחרונות", העיר בעל המאמר שהיה זה ראיון אישי מחניף".

"מי שנקלע לעתים לאחורי הקלעים של התעשיה ולחדרי האיפור שלה יודע לזהות את סימניה של הפמיליאריות הקלילה שבין מגישים למרואיינים. כולם חלק מאותו משחק ולכולם יש דרכים כאלו או אחרות להוון את כוחם החדש: זיהוי מחניף ברחוב, לייקים ברשתות החברתיות, אולי אפילו הופעה רווחית בשעשועון הבא. לפוליטיקאים חשיפה שכזו שווה זהב. היא מנגישה אותם לציבור, בלי המטען האידיאולוגי החומצתי שכרוך בראיון בחדשות. אבל גם הרופאים כבר למדו את השיטה. זו נחלתם של הבכירים, כמובן. אף תחרות אפייה לא תזמין אליה היום את האחות הכורעת תחת הנטל בחדר המיון, או את המתמחה הנאבק לסיים משמרת ארוכה מדי כשהוא עדיין ערני".

על שרת החינוך כתב הראל: "כשרואים את יפעת שאשא-ביטון בפרומואים, מתרגשת מהתבשיל הראשון שלה, אי אפשר שלא להרהר בכשלונות מערכת החינוך עליה הופקדה בחצי השנה האחרונה. מהקשיים השיטתיים שהעמיסה במתכוון על מבצע חיסון הילדים - שגם בגללם ישראל מפגרת מאחור בחיסון בני 11-5 - ועד לחוסר היכולת המוחלט לקיים מודל היברידי, שבו ילדים בסיכון יצטרפו חלקית ללימודים. כשצופים בפרופ' עידית מטות מפזזת, קשה שלא לחשוב על הביטחון האינסופי שבו סיפקה פעם אחר פעם תחזיות מטעות כאילו המגיפה בגלגולה החדש היא מחלה קלילה, שסופה קרוב".

נושאים קשורים:  עמוס הראל,  פרופ' איתמר גרוטו,  פרופ' עידית מטות,  יפעת שאשא-ביטון,  חדשות,  19-COVID,  קורונה,  תכניות ריאליטי
תגובות
אנונימי/ת
06.02.2022, 18:20

כל כך צודק אבל ישר יגידו שהוא כבד, חופר, בומר, חסר הומור. נער ו2 נערות פוסטר של לא מעט ממה שקלוקל בפנדמיה, עושים מכולנו צחוק.

אנונימי/ת
06.02.2022, 19:33

אין בתקנות האתיקה של ההסתדרות הרפואית איסור על רופאים להיטפש. הבעייה עם עידית מטות היא הרבה יותר רצינית מהופעת מחול- החוצפה השערורייתית שלה להקליל את המגיפה כאשר מאות אנשים מציפים את בתי החולים ומספר הנפטרים עולה מיום ליום.

אנונימי/ת
07.02.2022, 19:26

בושה למקצוע מרדימה מרקדת לדבריה אינה רודפת פרסום אך הפרסום כן עלה לראשה וגרם לחמצת מוחית איני מאור לראות אנשי מקצוע בתכניות ריאליטי מטופשטות אכן אין הגבלות של ההסתדרות הרפואית אך גם אין הגבלות לטיפשות

אנונימי/ת
09.02.2022, 18:45

"חמצת מוחית"... אהבתי ! אתחיל להשתמש בביטוי

אנונימי/ת
07.02.2022, 20:23

אכול ושתה כי מחר נמות