COVID-19 בישראל

פרויקטור הקורונה: "ההערכה שכ-5% מהמתחסנים עלולים להידבק"

ח"כ ליברמן חשף: "במשרד הבריאות הוחלט להטיל איפול על נתוני המתחסנים שנדבקו אחרי חיסון שני" | פרופ' אש: "עדיין לא ידועה מידת יעילות החיסונים כנגד הדבקה בנגיף - אנחנו עוקבים ונפרסם הנתונים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. "הגל הרביעי הפתיע אותנו". צילום: פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (ה') בראיון ששודר ב"כאן רשת ב'" כי "עדיין לא ידועה מידת היעילות של החיסונים כנגד הדבקה בנגיף. "אנחנו יודעים שהחיסונים מונעים מחלה קשה, אבל לא יודעים עד כמה הם מפחיתים הדבקה. הצפי הוא שכ-5% מהמתחסנים עלולים להידבק ולחלות, אבל אלה מספרים קטנים. אנחנו עוקבים אחריהם ונפרסם את הנתונים". אמש הודיע משרד הבריאות שהותר לקופות החולים לחסן גם בני 35 ומעלה.

למרות שלא אמר זאת במפורש הגיב בכך פרופ' אש בעקיפין לדברי ח"כ אביגדור ליברמן אתמול בראיון לערוץ 13 בו טען כי "משרד הבריאות מסתיר מהציבור מידע חשוב" ובהמשך אמר כי ידוע לו על "מאות נדבקו בנגיף לאחר שקיבלו את מנת החיסון השנייה".פרופ' אש בראיון הבוקר הוסיף: "בעולם אוטופי הייתי רוצה לרדת מתחת ל-500 חולים קשים מדי יום ואז לשחרר מהסגר. אבל אנחנו לא מחפשים ירידה דרמטית במספר החולים הקשים אלא לראות מגמה. כשנראה התחלה של ירידה - נוכל לשחרר (את המשק חזרה לפעילות) באיטיות".

כשנשאל על האופציות העומדות בפני הממשלה וקבינט הקורונה לשם יציאה מהסגר, הוסיף פרופ' אש: "אולי נחזור למודל הרמזור, אבל המודל של סגר על ישובים אדומים קשה מאוד לביצוע. אני לא מתייחס לפוליטיקה אלא לטכניקה. האפקטיביות היא לא גבוהה".

עוד דווח כי "בכירים במשרד הבריאות אומרים כי בחינת היציאה מהסגר תבוצע רק לקראת אמצע השבוע הבא כי רק אז ניתן יהיה לדעת אם יש מגמה אמיתית של ירידה במספר החולים שמצבם קשה. גם אם תהיה ירידה בתחלואה בסוף השבוע, עדיין יהיה צורך להמתין".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  אביגדור ליברמן,  חדשות,  פרופ' נחמן אש,  19-COVID
תגובות