קורונה בישראל

פרופ' זאב רוטשטיין: "עוד תקום ועדת חקירה על מחדלי הטיפול במגיפה"

מנכ"ל "הדסה" בראיון ל-ynet סבור שיהיה סגר שלישי ואומר: "יש מחסור בתקציבים ובכוח אדם. הרופאים והאחיות נלחמים על החולים כמו חיילים בלי תחמושת"

פרופ' זאב רוטשטיין. "אם לא נעצור את ההדבקה בין מפיצי העל, אין סיבה שלא נגיע לגל שלישי". צילום: פלאש 90

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין אמר הבוקר (ה') ל-Ynet כי לדעתו יהיה צורך בוועדת חקירה אבל לאחר מיגור מגיפת הקורונה. "הטיפול במגיפה בישראל גרוע ומתקרב במימדים שלו למלחמת יום כיפור. אם לא יעשה מה שנדרש, כמו אחרי הסגר הראשון, אני לא רואה שום סיבה שנתוני ההדבקה לא יעלו שוב אחרי הסגר ויהיה צורך בסגר שלישי".

פרופ' רוטשטיין סבור כי תקום ועדת חקירה שתבדוק: "למה לא התכוננו ולא היינו מוכנים? למה בתי החולים הורעבו? למה לא הופעלה תכנית סדורה? למה שבעה חודשים אחרי התחלת האפידמיה הנוראית אנחנו עדיין לא מסוגלים לספק את מספר בדיקות המעבדה הדרוש שיעצרו את המגיפה?".

הוא הביע ספקות לגבי יעילות הסגר וחשש מפני הדבקה בין דורית ובתוך המשפחה עקב תנאי הסגר: "יש יתרון בסגר למניעת מגעים ועצירת מעבירי הנגיף מאחד לשני. חסרונו: יוצרים כך מגעים הדוקים בתוך התא המשפחתי בין בריאים לחיוביים לנגיף וכך מגדילים את מימדי ההדבקה. מעבירים את מרכז הכובד לתוך המשפחה". עוד אמר כי "עד כה התעלמו  לחלוטין מכך שהקורונה מועברת בעיקר על ידי מפיצי על. אם לא נעצור את ההדבקה בין מפיצי העל, אין סיבה שלא נגיע לגל שלישי".

על רקע עדויות על סף קריסה של בתי החולים, אמר מנכ"ל "הדסה": "חסרים משאבים. בית חולים עם אלף מיטות ופחות ממאה חולים יכול להמשיך לטפל היטב בחולי קורונה, אבל מה שמגביל את הטיפול זה מחסור בתקציבים ובכוח אדם. הרופאים והאחיות שנלחמים על חיי החולה, הם כמו חיילים בלי תחמושת. אילו היו לנו ב'הדסה' משאבים, היינו יכולים לגייס מתנדבים ופנסיונרים, סטודנטים לרפואה בשנה שישית, עוזרי אחיות, בוגרות בית ספר לסיעוד, אבל אין לנו את המשאבים לכך ואפילו את היכולת לשלם את משכורת החודש הזה".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  קורונה,  סגר,  מפיצי על,  חדשות,  כוח אדם רפואי,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
24.09.2020, 22:59

הוא צודק לחלוטין מעניין מאד למה הממשלה מוכנה להוציא הרבה יותר משאבים על חלת ועוד.. במקום לתת אפי פחות משאבים מזה לבתי חולים שיעשו עבודה יעילה אם קצת חופש פעולה.. זה נראה שהם סבורים שלהפחיד הציבור ואמר להם שאין מספיק מקום בבתי חולים דבר זה יגרום בעצמו עצירת המגיפה לא לתת תרופה מועילה יגרום לזה שאנשים יתגברו לבד האים זה טסט על הציבור לבחון יכולת שרידה שלו??