אינפלציית ציונים

אינפלציית ציונים בסבב רפואת משפחה

מנהלי תוכניות לרפואת משפחה רבים תופסים את הציונים כבעיה חמורה ושיטות רבות נוסו על ידם לתקנה

04.12.2019, 16:36
מבחן אמריקאי (צילום: אילוסטרציה)

אנשי חינוך לרפואה רואים את אינפלציית הציונים כבעיה חמורה. ישנה ספרות העוסקת בגודל הבעיה ודרכים לתקנה, אך קיימת מעט מאוד ספרות כזו הקשורה לתחום רפואת המשפחה. החוקרים חיפשו לבחון את דרכי תיקון אינפלצית הציונים אשר נוסו על ידי מנהלי תוכניות רפואת משפחה, ומה הגורמים המשפיעים על השיטה שנבחרה לטפל בבעיה זו.

החוקרים ערכו סקר של ברית המחקר החינוכית של המועצה לרפואת משפחה אדמית (CERA) בקרב מנהלי תוכנית רפואת משפחה. הסקר נגע בחומרת אינפלצית הציונים, האם היא נתפסת כבעיה הניתנת לתיקון ואילו שיטות לתיקון נוסו בשלוש שנים האחרונות.

שיעור ההיענות היה 69%. תפיסתם של מנהלי תוכניות רפואת משפחה על כך שאינפלציית ציונים היא בעיה חמורה גם בסבב שלהם וגם בעיה ארצית לא תאמה את הצורה בה הם שקללו את החלק האובייקטיבי מול הסובייקטיבי במתן הציון בסבב. למנהלי תוכנית שהסכימו כי זו בעיה הניתנת לתיקון, היה אחוז גבוה יותר של קריטריונים אובייקטיבים מחוץ למבחן ואחוזים נמוכים יותר של קריטריונים סובייקטיבים בשיטת מתן הציונים. אצל מנהלי תוכניות אשר הסכימו כי אינפלציית ציונים היא בעיה בסבב רפואת משפחה בתוכנית אצלם היה אחוז מנהלים גדול יותר אשר ניסו לתת משוב לנבחנים על אופן שיטת הניקוד.

מנהלי תוכניות רפואת משפחה תפסו את אינפלציית הציונים כבעיה חמורה, גם ברמה הארצית וגם ברמת הסבב אצלם. שיטות רבות לתיקון הבעיה נוסו על ידי מנהלי תוכניות לרפואת משפחה.

מקור: 

Schiel, K.Z. et al, (2019), STFM, 10.22454/FamMed.2019.614620

נושאים קשורים:  אינפלציית ציונים,  רפואת משפחה,  מחקרים
תגובות